Marketing dzieli się na przeróżne typy, które kwalifikuje się ze względu na jej zastosowanie jak też na to do jakiej grupy klientów ma być ona wycelowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wizualną czy audiowizualną, jak również wiele innych, jakkolwiek statystyki podkreślają wyraźnie, że na ludzi najodpowiedniej działa reklama naoczna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, jakkolwiek nie jedynie – wchodzi w to bezsprzecznie również reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane i emitowane filmiki. Mimo, że dzisiaj większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim poziomie popularności oraz skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk możliwego konsumenta albo wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
projektowanie plakatów reklamowych Kraków
Ta szablonowa reklama pewnie zawsze będzie popularna, a wszystko wskutek tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie konsumentów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, bezsprzecznie możliwego kontrahenta są niesłychanie różnorodne. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i bardzo poprawnie wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób i w jaki sposób, a więc jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, bowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty lub billboardy marketingowe.